Laptop met koffie, een schrijfboekje, pennen en eucalyptus

Blogabonnement voor ondernemers

Maandelijks versgeschreven content op je digitale deurmat

Een blogabonnement: maandelijks versgeschreven content zonder dat je daar zelf voor achter de laptop hoeft te kruipen. Ik schrijf voor jou de blogs en het enige dat jij hoeft te doen is ze online te knallen. Op deze manier heb je wel de lusten maar niet de lasten van bloggen. Klinkt fantastisch toch? En dat is het ook. Ik vertel je in deze blog alles over de voordelen van bloggen. Hoef jij alleen nog maar te kiezen tussen wekelijks, tweewekelijk of maandelijks een kneiter van een blog op je digitale deurmat.

Voordelen van blogs op je website als ondernemer

“Maar waarom zou ik investeren in een blogabonnement? Klanten heb ik al en op social media laat ik zien wie ik ben, wat ik doe en wat er bij mij te halen valt.”

Actief zijn op sociale media werkt inderdaad hartstikke goed, maar het is een hele broze vorm van marketing. Als jouw favoriete socialmediaplatform de stekker eruit trekt, heb je niets meer. Daarbij draagt het ook nog ‘s precies niets bij aan je online vindbaarheid. En dat is hét grote voordeel van bloggen. Want bloggen werkt fantastisch voor je online vindbaarheid. Elke blog die jij op je website zet, is een hengel die je uitgooit in de enorme internetvijver – met als ultiem doel nieuwe klanten binnenhengelen.

Blogabonnement voor the win!

En dat is waar elke ondernemer naar op zoek is, of je nou 10 betalende klanten hebt in een jaar of 100. We willen allemaal groeien en bloggen is daar een fantastisch hulpmiddel bij. Ik heb de voordelen voor je op een rijtje gezet:

Google loves it! 

Hoogste tijd om bij Google in the picture te komen. Door regelmatig relevante content op je website te plaatsen – zoals dus blogs, zal Google jouw website als relevant gaan zien en eindig je hoger in de zoekresultaten. Hierdoor trek je organisch meer websitebezoekers aan – in tegenstelling tot het ‘kopen’ van je plek door middel van dure SEA-campagnes. Maar, dat is nog niet alles: voeg aan je versgeschreven tekst een lading zorgvuldig uitgezochte zoekwoorden aan toe en Google kan niet meer om jouw blog – en dus je website – heen. 

Kleine kanttekening is wel dat je niet na je eerste blog direct in de top-10 zoekresultaten staat, want het is écht een langetermijnproject. Als jij consequent blogs van hoogwaardige kwaliteit online gooit, zul je op ten duur de voordelen ervan gaan ervaren. Dus houdt vol en vergeet niet: al het goede kost tijd.

“Wie is hier nou de snackbar? gij of ik?”

Jij weet waar je het over hebt, je staat voor de volle 100% achter je product of dienst en je weet waar je voor staat. Dat mag je dus ook laten zien aan de wereld. Door regelmatig relevante en kwalitatief hoogwaardige blogs te publiceren, zet je jezelf en je bedrijf als expert in jouw vakgebied in de markt. Hierdoor vergroot je het vertrouwen met je publiek. En mensen kopen nou eenmaal graag van iemand waarvan ze het gevoel hebben dat hij/zij weet waar het over gaat. Jij laat zien welke kennis en kunde je in huis hebt en dat jij dé aangewezen persoon bent om jouw klanten te helpen.

Gratis content voor je socials

Blogs zijn fan-tas-tisch voor je socialmedia! Het levert je namelijk een sloot aan content op. Elke blog vanuit jouw blogabonnement die jij publiceert, kun je ook delen op al je socialmediakanalen en in je nieuwsbrief. Deel de intro van je blog in de nieuwsbrief en link vervolgens door naar je website waar de rest van je blog te lezen is. Win-winsituatie, want hierdoor manoeuvreer je nóg meer websitebezoekers door je digitale websitepoort. En niet te vergeten, je mag een blog na verloop van tijd gewoon opnieuw delen hé. Hergebruik de content die je al hebt, jouw volgers moeten namelijk gemiddeld vier keer iets lezen of zien voordat ze het gaan onthouden, dus dat zijn per blog vier posts. Moet je nagaan hoeveel content je hebt als je elke week een blog online gooit.

Net zo blijvend als GTST

Nou kijk ik al jáááren niet meer, maar we kunnen wel stellen dat GTST diep geworteld zit in de Nederlandse cultuur en televisie. Er is zelfs een streamingdienst van Hollandse bodem waar je de eerste seizoenen kunt kijken – waarvan het eerste seizoen uit 1990 komt! Dus iets dat 33 jaar oud is, is nog steeds terug te vinden. Datzelfde kun je ook bereiken met jouw blogs – al zijn die inhoudelijk natuurlijk een stuk sterker dan deze serie. Wat ik bedoel te zeggen is dat jouw blogs blijvend zijn. Stories op Instagram blijven 24 uur zichtbaar en posts op LinkedIn verdwijnen na een dag of wat naar de achtergrond. Als jij een blog op je website zet, dan kan deze keer op keer gevonden worden via de verschillende zoekmachines. Ook na een aantal jaar kan zo’n blog voor jou klanten binnenhengelen. Eén keer investeren levert je jarenlange lijntjes op waarlangs potentiële klanten jouw website kunnen bereiken.

Bruisende blogs passend bij jou en jouw bedrijf

Door regelmatig relevante blogs aan je website toe te voegen, verover je dat gewilde plekje in de grote online wereld. Je bouwt niet alleen een waardevolle band op met de diverse zoekmachines – met betere zoekresultaten en meer organische bezoekers tot gevolg – maar je voorziet je doelgroep ook van antwoorden waar zij naar op zoek zijn. Ik help je daarbij door met een blogabonnement jou maandelijks te voorzien van versgeschreven content.

Ik help je graag aan bruisende blogs die aansluiten bij jouw bedrijf en bij jou als ondernemer Dan hoef jij niet eindeloos naar de knipperende cursurtje te staren in de hoop dat er wat creatieve schrijfspiratie opborrelt. 

Benieuwd hoe ik dat doe? Je checkt het hier.

Slinger 'm de wijde wereld in:

Gerelateerde blogs